MSA

 

Modułowy System Aranżacji i Zabudowy skrzyń transportowych (MSA–CAAE)

 

System ten stworzony został przez firmę Castelior na bazie, najwyższej jakości, skrzyń Aegis.

Dzięki niemu Klient nie jest uszczęśliwiany „jedynie słusznymi rozwiązaniami” proponowanymi przez producentów, co do zagospodarowania, aranżacji i wykorzystania przestrzeni wewnętrznej skrzyni. Jest to możliwe, ponieważ materiał bazowy, czyli skrzynie, w fazie produkcji zostały wyposażone w szereg niekonwencjonalnych i nigdzie do tej pory niespotykanych rozwiązań, umożliwiających szybką zmianę funkcji skrzyni.  

 

 

Bezinwazyjny i łatwo demontowalny montaż pozwala na umieszczenie w ich wnętrzach:

  • przegród umożliwiających podział poprzeczny lub podłużny wnętrza skrzyń;
  • zasobników wewnętrznych;
  • półek;
  • szuflad;
  • stołów;
  • sztab zabezpieczających towar przed wypadnięciem i uszkodzeniem.

 

Klient, zgodnie ze swoimi potrzebami w sposób całkowicie indywidualny może skonfigurować ostateczną formę produktu. Konfiguracja dotyczyć może:

  •  modelu skrzyni na bazie której będzie ona realizowana;
  •  koloru skrzyni (możliwe są małe serie w wybranym kolorze);
  •  wysokości frontów szuflad (9cm, 18cm);
  •  koloru frontów szuflad (dla lepszej identyfikacji lub segregacji sprzętu);
  •  głębokości szuflad ( od 20 cm do 33 cm);
  •  ilości szuflad (w zależności od modelu skrzyni - od 1 do 6).

 

 Uchwyty transportowe i przepusty techniczne

  

                               

  Co wyróżnia system MSA?

Uchwyty transportowe –zintegrowane ze strukturą skrzyni, o odpowiednio ergonomicznym wyprofilowaniu, są:

  • odporne na uszkodzenia mechaniczne dzięki jednolitej konstrukcji uchwytu i ściany, bez wystających części;
  • odporne na uszkodzenia mechaniczne dzięki wyeliminowaniu połączeń  mechanicznych (śruby, wkręty, nity) pomiędzy „ruchomym” uchwytem, a konstrukcją skrzyni;
  • doskonała ergonomia uchwytu, dzięki jego anatomicznemu wyprofilowaniu, stworzonemu przy uwzględnieniu budowy nadgarstka i przedramienia. Przy podnoszeniu skrzyni przedramię blokowane jest na ścianie skrzyni, co odciąża mięśnie, dzięki czemu przenoszenie jest mniej męczące i bezpieczniejsze;
  • możliwość wykorzystania uchwytów, jako elementy spinające i mocujące ładunek;
  • współpracujące z przepustami transportowymi w celu lepszej stabilizacji skrzyń w transporcie. 

Przepusty techniczne (transportowe) – dodatkowe uchwyty do mocowania i spinania skrzyń, np. na pokładzie samolotu, statku czy w kontenerach. Można je łączyć, spinać i stabilizować na okres transportu, jak również wykorzystuje się je przy transporcie za pomocą dźwigu czy widlaka.

Wieko skrzyni w procesie produkcji zostało wyposażone w pole montażowe, gdzie w każdej chwili  jest możliwość zamontowania dodatkowych uchwytów transportowych.

 

Koła transportowe – praktycznie wszystkie modele skrzyń mają możliwość wyposażenia ich w wytrzymałe koła transportowe, które nie kolidują z układaniem skrzyń w pionowych stosach i nie wystają poza obrys skrzyni. 

       

Strefy identyfikacji tymczasowej i stałej

 

Pole tymczasowej identyfikacji – obszar na wieku skrzyni, który dzięki odpowiedniej „gradacji” powierzchni, pozwala na tymczasowe oklejanie czy znakowanie skrzyni, a usuwanie tych informacji jest proste i nie pozostawia po sobie śladów. 

Numer seryjny- skrzynia została wyposażona w możliwość nanoszenia na jej wewnętrznej ścianie trwałego numeru seryjnego już na etapie produkcji.

Tabliczki znamionowa (A5 i A7) – skrzynie zostały wyposażone w miejsca, które opcjonalnie można wyposażyć w tabliczki znamionowe. 

  

Struktura zewnętrzna skrzyni

    

    

System elementów wklęsło-wypukłych – wieko skrzyni oraz jej dno zawierają,  odpowiednio uformowane, okrągłe elementy wklęsło-wypukłe o średnicy 7 cm i wysokości 1,3-1,5 cm, dzięki czemu powierzchnia kontaktu jest równa . Elementy te, tak jak klocki „lego”, zazębiają się i blokują, zapewniając niespotykaną stabilność i pewność połączenia. Taka konstrukcja skrzyń umożliwia modułowe ich składowanie oraz  zwiększa stabilność układanych pionowych stosów skrzyń bez względu na ich rozmiar, zwiększając jednocześnie sztywność i integralność konstrukcji. Ponadto bezpiecznie pozwala na ukośne ustawienie skrzyń ( jedna na drugiej) bez niebezpieczeństwa ich ześlizgnięcia się.

Takie rozwiązanie zapewnia skrzyniom Aegis uniwersalność i pełną kompatybilność z innymi skrzyniami tej serii, które powstaną w przyszłości. Podwójna ściana wieka skrzyni wraz z usztywniającymi wewnętrznymi żebrami i punktami montażowymi pozwala na:

  • zachowanie sztywności wieka skrzyni w trzech płaszczyznach;
  • dodatkową ochronę i amortyzację przed uderzeniami i wstrząsami;
  • zachowanie równej płaszczyzny wieka, nie podlegającej deformacjom;
  • samodzielną i indywidualną aranżację wewnętrznej przestrzeni pokrywy (np. montaż siatki, organizera ) bez naruszania ciągłości ściany wieka (przewiercania)
  • szybkie i skuteczne odprowadzenie nadmiaru wody czy innych cieczy z jej powierzchni zewnętrznej dzięki odpowiednio wyprofilowanym obrzeżom skrzyni;
  • poprawę właściwości termoizolacyjnych.

  

 

Podwójna ściana wieka skrzyni wraz z usztywniającymi wewnętrznymi żebrami i punktami montażowymi pozwala na:

  • zachowanie sztywności wieka skrzyni w trzech płaszczyznach;
  • dodatkową ochronę i amortyzację przed uderzeniami i wstrząsami;
  • zachowanie równej płaszczyzny wieka, nie podlegającej deformacjom;
  • samodzielną i indywidualną aranżację wewnętrznej przestrzeni pokrywy (np. montaż siatki, organizera) bez naruszania ciągłości ściany wieka (przewiercania)
  • szybkie i skuteczne odprowadzenie nadmiaru wody czy innych cieczy z jej powierzchni zewnętrznej dzięki odpowiednio wyprofilowanym obrzeżom skrzyni;
  • poprawę właściwości termoizolacyjnych.

   Systemy zabezpieczeń i mocowań


   

  Profile ryglujące (zamki) umieszczone w wieku skrzyni i na brzegu jej ściany przeciwdziałają skręcaniu się wieka skrzyni i zabezpieczają zamkniętą skrzynię przed wzajemnym przemieszczaniem się wieka i skrzyni we wszystkich płaszczyznach. Profile doskonale współpracują z silikonową uszczelką oraz motylkowymi zatrzaskami, zapewniając szczelne zamknięcie. 


    

     Wpusty techniczne (gniazda techniczne) umiejscowione na bocznym kołnierzu ściany skrzyni umożliwiają na bezinwazyjny i łatwo demontowalny montaż różnorodnych elementów służących zagospodarowaniu miejsca wewnątrz.

Wieko skrzyni oraz jej wewnętrzne kołnierze zaopatrzone zostały w liczne otwory montażowe, dzięki którym istnieje możliwość łatwego i prostego montażu dodatkowych akcesoriów i zabezpieczeń zawartości skrzyni. Rozwiązanie to nie narusza ciągłości skrzyni (nie przewierca się ścian skrzyni, wieka oraz bocznego wewnętrznego kołnierza). Tym samym nie osłabiamy jej struktury oraz  nie narażamy na rozszczelnienie całej konstrukcji.

   

     

 

Ogranicznik wieka skrzyni – wykonany jest z mocnego nierozciągliwego materiału (taśmy) i umożliwia odchylenie wieka skrzyni powyżej 90°. Zabezpiecza również przed przypadkowym opadnięciem pokrywy wieka oraz zabezpiecza zawiasy przed niekorzystnymi naprężeniami.

 

Motylkowe zatrzaski zostały wykonane z wysokiej jakości materiałów odpornych na niekorzystne działanie środowiska zewnętrznego.

  

Na uwagę zasługuje fakt zastosowania innowacyjnego i opatentowanego rozwiązania, jakim są kompresyjne zawiasy. Dzięki takiemu rozwiązaniu zapewniamy wodoszczelność skrzyni oraz ochronę przed wilgocią, piaskiem, pyłem i kurzem. Zarówno zatrzaski, jak i zawiasy zostały zamontowane we wnękach, dzięki czemu nie wystają one poza obrys skrzyni i dzięki temu nie są narażone na uszkodzenia mechaniczne.

    

Opcjonalnie każdą ze skrzyń można wyposażyć w automatyczny zawór wyrównujący ciśnienie oraz wskaźnik wilgotności

CASTELIOR A. Górecki i Wspólnicy Sp. j.